خانه » تناسب اندام » باور های غلط در کاهش وزن

باور های غلط در کاهش وزن

باور های بسیاز زیاد و غلطی در مورد کاهش وزن وجود دارد  ، بسیاری از افراد با وجود رژیم های غذایی که میگیرند از کاهش وزن خود رضایت ندارند ، در این مقاله در مورد این باور ها صحبت خواهیم کرد

باور های غلط در کاهش وزن

۱٫ متوقف کردن مصرف روغن و چربی

 

یکی از باورهای غلط این است که مصرف چربی‌ها را متوقف کنید. رژیم غذایی با درصد بسیار پایین چربی، معمولا یک رژیم غذایی با قند فراوان خواهد بود که ترشح هورمون انسولین را افزایش می‌دهد. این هورمون در بدن باعث ذخیره‌سازی بیشتر چربی می‌شود و اجازه نمی‌دهد چربی‌هایتان بسوزند. در نتیجه از توده چربی بدن کم نمی‌شود و لاغر نمی‌شوید.

بهتر است از چربی‌های سالم که از اسیدهای چرب غیر اشباع تشکیل یافته‌اند، استفاده کنید. مثل آووکادو، گردو، ماهی‌های چرب، و بذر کتان.

 

۲٫ متوقف کردن مصرف کربوهیدرات

 

 

یک باور غلط دیگر هم این است که بعد از تصمیم‌گیری برای کاهش وزن و لاغر شدن، شروع به کاهش شدید و یا حتی قطع مصرف کربوهیدرات‌هایی مانند نان و برنج می‌کنید. درست مثل دلیلی که برای قطع مصرف چربی‌ها ذکر شد، متوقف کردن مصرف کربوهیدرات هم افزایش توده چربی در بدن را در پی خواهد داشت.

از غلات کامل و سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای و بلغور جو دوسر در رژیم غذایی خود به میزان کافی و در حد لازم استفاده کنید تا هم از مواد مغذی آن‌ها بهره‌مند گردید و هم اینکه به دلیل داشتن فیبر بالا، احساس سیری کنید و کمتر گرسنگی بکشید.

 

۳٫ تمرین ورزشی موضعی

 

 

ممکن است فکر کنید که با انجام ورزش‌های مربوط به شکم، زودتر شکمتان کوچک می‌شود و یا مثلا با انجام تمرینات بازو، سریع‌تر بازوهایتان چربی از دست می‌دهند. فرایند چربی‌سوزی در بدن، یک فرایند کلی و مجموعه‌ای است که به هیچ عنوان ربطی به محل تمرین ندارد. وقتی ورزش می‌کنید و انرژی می‌سوزانید، این بدن شما است که تصمیم می‌گیرد از کدام بافت چربی بدنتان استفاده کند.

تمرین داردن یک قسمت از بدن باعث می‌شود عضلات آن ناحیه قوی‌تر و زیباتر شوند، نه اینکه چربی از دست بدهند، ضمن اینکه معلوم شدن زیبایی یک عضله، در گرو آب شدن چربی آن است.

 

۴٫ بعضی از غذاها چربی‌سوز هستند

 

 

مانند این مسئله که همه فکر می‌کنند بعضی از غذاها باعث چاقی می‌شوند، این باور هم در بین مردم وجود دارد که می‌گویند، بعضی از غذاها می‌توانند به لاغری کمک کنند و چربی بدن را بسوزانند.

درست است که بعضی از غذاها از انواع دیگر سالم‌تر هستند، اما هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توانند باعث شوند که چربی در بدنتان سوزانده شود و از بین برود. غذاهایی که از آن‌ها به عنوان چربی‌سوز یاد می‌شود فقط در صورت ورزش کردن، می‌توانند باعث شوند که بافت چربی سوزانده شود.

 

۵٫ غذاهای سالم شما را لاغر می‌کنند

 

 

غذاهای سالم مانند لبنیات کم‌چرب، گوشت بدون چربی، میوه و سبزیجات برای داشتن یم رژیم غذایی متعادل و سالم ضروری هستند، اما لزوما به لاغر شدن شما کمکی نمی‌کنند. چیزی که باعث می‌شود شما لاغر شوید این است که یا کالری کمتری دریافت کنید و یا کالری بیشتری در روز بسوزانید.

بعضی از انواع غذاهای سالم خیلی هم پرکالری هستند و یا استفاده زیاد از آن‌ها، باعث می‌شود کالری دریافتی شما بالا برود. این یعنی اینکه شما مجاز نیستید به هر میزان که خواستید، از غذهای سالم استفاده کنید.

 

 

منبع : زیبامون

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
منبع تغذیه مین ول