خانه » پوست » جلوگیری از افتادگی صورت با ورزش

جلوگیری از افتادگی صورت با ورزش

جلوگیری از افتادگی صورت با ورزش یکی از اسان ترین روش هاست ، ماساژ عضلات صورت ، یک نوع ورزش مفید برای جلوگیری از افتادگی صورت است که هم خودتان میتوانید انجام دهید هم دیگران برای شما .

 

جلوگیری از افتادگی صورت با ورزش

 

هنگام شستشوی صورت، به جای استفاده از سرانگشتان، تمام کف دست را به کار گیرید و در جهت‌های مشخص شده در تصویر پایین، صورت و عضلات آن را ماساژ دهید. این کار برای ابتدای صبح که بعد از مدت طولانی از خواب بیدار می‌شوید و صورت کمی شل و افتاده است خیلی مناسب می‌باشد.

اگر ابزار و وسایل مخصوص ماساژ صورت هم دارید، می‌توانید به آرامی از آن‌ها برای ماساژ دادن صورت استفاده کنید. فقط باید توجه کنید که ماساژ صورت در خلاف جهت فلش‌های تعیین شده می‌تواند تاثیر منفی و معکوس داشته باشد.

 

دو انگشت وسط هر دو دست را مانند تصویر زیر بین ابروها و کمی پایین‌تر در گوشه داخلی استخوان ابرو قرار دهید و با انگشت اشاره که در گوشه خارجی چشم‌ها، به آرامی شروع به بالا کشیدین ابروها و چشم‌ها کنید. همچنین در این مدت هم نگاهتان به بالا باشد و بعد تمام عضلات را شل کنید و دوباره این کار را انجام دهید.

این حرکت برای جلوگیری از افتادگی پلک و پف چشم بسیار مفید است. آن را ۶ مرتبه در روز تکرار کنید و بعد از هر بار انجام آن برای ۱۰ ثانیه چشم را با فشار کمی روی هم ببندید.

 

این حرکت برای جلوگیری از افتادگی گونه و پوست صورت مفید است. کمی دهان را باز کنید و با لب‌ها دندان‌ها را بپوشانید. در این حالت یک لبحند بزرگ بزنید و چانه را به بالا و پایین حرکت دهید و همزمان، با انگشت اشاره چانه را بگیرید و مانع حرکتش شوید تا فشار کافی ایجاد شود.

۳ مرتبه این ورزش را انجام دهید.

 

انگشتان هر دو دست را بین ابرو تا پیشانی قرار دهید و با فشار کمی که به پوست وارد می‌کنید، انگشت‌ها را در عرض پیشانی از هم جدا کنید و روی پوست بکشید.

این ورزش برای برطرف کردن خطوط و چین و چروک‌های روی پیشانی مفید است. ۶ مرتبه در روز آن را انجام دهید.

 

دو انگشت اشاره را زیر چشم‌ها و به گونه‌ای که انگار دارید به بینی اشاره می‌کنید، قرار دهید و دهان را باز کنید و با لب‌ها دندان‌ها را مخفی سازید. حالا به بالا نگاه کنید و پشت سر هم پلک بزنید (مانند پروانه).

این ورزش هم برای جلوگیری از افتادگی پلک و ابرو بسیار مفید است.

 

با انگشتان دست پایین گردن را بگیرید و سر را تا جایی که می‌توانید بالا ببرید تا گردن کاملا کشیده شود. حالا در همان حالت فک پایینی را تا جایی که می‌توانید بالا ببرید. در این موقع باید فشار را روی عضلات گردن و پانه به خوبی حس کنید.

این ورزش مناسب را برای جلوگیری از افتادگی گردن و پوست آن و همچنین رفع چاقی صورت و غبغب ۶ مرتبه در روز انجام دهید.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز