خانه » تغذیه » خواص شگفت انگیز عسل

خواص شگفت انگیز عسل

عسل خواص بسیار زیادی دارد ، قبلا در مورد خواص آن بسیار صحبت کرده ایم از جمله خواص عسل برای زیبایی و پوست و مو ، امروز در مورد دیگر خواص عسل صحبت خواهیم کرد

خواص شگفت انگیز عسل

مطمینا در کابینت و یا یخچال شما نیز یک ظرف عسل وجود دارد. علاوه‌براین باید یک طرف عسل دیگر در جعبه‌ی کمک‌های اولیه‌ی خود داشته باشید تا از مزایای درمانی آن نیز بهره‌مند شوید.

عسل شامل آنتی‌اکسیدان، انواع پروبیوتیک، ویتامین‌های مفید و تقویت‌کننده، مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. این ماده طبیعی شیرین دارای خواص ضدالتهابی طبیعی بوده و در درمان بسیاری از مشکلات پوستی که با التهاب همراه هستند بسیار موثر و مفید است.

در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نوع عسل وجود دارد که دارای رنگ، طعم و ععطر متفاوتی هستند و آن هم بدلیل تاثیر شهد گل‌های مختلفی است که زنبور عسل از آن‌ها استفاده کرده است.

مزایای درمانی عسل بی‌شمار است و می‌توان از آن برای درمان مشکلاتی همچون تسکین درد معده، ناراحتی‌های پوستی، کاهس آلرژی‌ها و … استفاده کرد اما این ۴ مزیت که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، به عنوان قوی‌ترین و اثبات‌شده‌ترین مزیت‌ها از نظر علمی هستند. با زیبامون دات کام همرا باشید.

افزایش هوشیاری و حافظه

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ صورت گرفته است، به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف روزانه ۳ قاشق عسل، نقش بسیاری موثری در بهبود حافظه‌ی زنان در سن یائسگی داشته است. پس از گدشت ۱۶ هفته، حافظه‌ی کوتاه مدت شرکت‌کنندگان در این آزمایش، به دلیل حفظ تعادل استروژن و پروژسترون، بهبود یافته بود.

متوقف کردن سرفه

خوب است بدانید که تنها یک قاشق عسل می‌تواند سرفه را متوقف کند! کودکانی که به عفونت دستگاه تنفسی مبتلا هستند می‌توانند با این درمان، خواب بهتری را در طول شب داشته باشند. عسل یک جایگزین مطمین،موثر و مفید برای داروهای ضدسرفه است.   خواص عسل برای پرپشت شدن موی سر

درمان بریدگی و خراش

عسل دارای خواص ضدباکتریایی بوده و برای درمان زخم‌های سطحی بسیار مفید و موثر است. این ماده با کاهش التهاب و افزایش رشد بافت‌های جدید به ترمیم بریدگی و زخم کمک می‌کند.

قسمت آسیب‌دیده و زخم شده را با عسل بپوشانید و با یک باند نخی و تمیز آن را ببندید. محققان این روش را به عنوان موثرترین راه برای درمان زخم و بریدگی می‌دانند.

تسکین دادن محل سوختگی

بسیاری از افرادی که تجربه سوختگی را داشته‌اند، می‌دانند که درد اولیه‌ی پس از سوختگی با اجاق گاز، بخار آب، نور خورشید و … غیرقابل تحمل است.

طی مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ صورت گرفته است، به این نتیجه رسیده‌اند که عسل بهترین درمان برای سوختگی است و نه‌تنها باعث کاهش درد ناشی از سوختگی می‌شود بلکه روند بهبودی آن را نیز سریع‌تر می‌کند.

5.00/55
امتیاز 5.00 ( 1 رای )