خانه » تناسب اندام » راز تناسب اندام زنان کره ای و ژاپنی

راز تناسب اندام زنان کره ای و ژاپنی

شاید برای شما هم عجیب باشد که چرا زنان کره ای و چینی اندام بسیار زیبا و متناسبی دارند . راز تناسب اندام زنان کره ای و زاپنی در این است که بسیار پیاده روی میکنند ، چای سبز مینوشند ، خوردن ماهی زیاد و …

راز تناسب اندام زنان کره ای و ژاپنی

نوشیدن چای سبز

چای سبز به عنوان بهترین نوشیدنی در میان ژاپنی‌هاست. چای سبز یکی از سالم‌ترین چای‌ها در جهان است و علاوه بر طعم خوبی که دارد دارای خواص بسیار زیادی نیز هست.

این چای سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده  و برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد و به تاخیر انداختن روند پیری کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

استفاده از غذاهای تخمیر شده

مردم ژاپن اغلب غذاهای تخمیری مانند کفیر، کومبوجا، کلم ترش، میسو و کیمچی را در برنامه‌ی غذایی خود دارند. در این غذاها، از طریق فرایند تخمیر، باکتری‌های طبیعی با تاثیر بر روی قند و نشاسته‌ی مواد غذایی، باعث ایجاد اسیدلاکتیک می‌شوند.

تخمیر باعث حفظ مواد مغذی طبیعی موجود در موادغذایی می‌شود. مواد غذایی تخمیری با افزایش باکتری‌های مفید در روده به هضم غذا کمک بسیاری می‌کنند و این امر، کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت.

محبوبیت غذاهای دریایی

مردم ژاپن علاقه‌ی بسیاری به خوردن غذاهای دریایی دارند و مصرف گوشت قرمز در میان آن‌ها بسیار کم است. گوشت قرمز می‌تواند مشکلات سلامتی مانند چاقی، کلسترول بالا و بیماری‌های التهابی را به همراه داشته باشد.

برنج یا رشته فرنگی همراه با انواع مختلف غذاهای دریایی، از وعده‌های غذایی رایج در ژاپن است.

ماهی‌ها به دلیل پروتئین بالا، مواد مغذی ضروری و اسیدهای چرب امگا۳ برای مغز، قلب و اندام متناسب بسیار مفید است.

اسیدهای چرب امگا۳، در کاهش چربی بدن به خصوص چربی شکمی بسیار مفید هستند.

استفاده از وعده‌های غذایی کم حجم

ژاپنی‌ها از قسمت‌های بسیار کوچک برای وعده‌های غذایی خود استفاده می‌کنند.

اندازه‌های کوچک غذا کمک می‌کند تا مقدار کمتری از غذا خورده شود و در نتیجه افزایش وزنی را به دنبال نداشته باشد.

پیاده‌روی منظم

در ژاپن مردان و زنان، پیاده‌روی بسیاری دارند. راه رفتن یک روش خوب و بسیار مناسب ورزشی برای داشتن اندامی متناسب است.

پیاده‌روی نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه در بهبود سلامت قلب و عروق، بهبود خلق‌وخو و کاهش استرس نیز موثر است.

علاوه بر پیاده‌روی استفاده از دوچرخه نیز در میان ژاپنی‌ها بسیار رواج دارد. دوچرخه سواری نیز یک راه بسیار عالی برای کاهش وزن و داشتن اندامی متناسب است.

تمرین هنرهای رزمی

هنرهای رزمی بسیاری در ژاپن وجود دارد و مردان و زنان بسیاری در آنها فعالیت می‌کنند.

در واقع هنرهای رزمی مانند کاراته، جودو و … نقش کلیدی در بهبود سطح تناسب اندام و سلامت کلی زنان ژاپنی را دارد. این تمرینات آمادگی جسمانی را در آنان بیشتر کرده و با افزایش قدرت عضلانی و بهبود انعطاف پذیری عضلات، روند کاهش وزن بیشتری را ایجاد می‌کنند.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
منبع تغذیه مین ول