خانه » پوست » روش درمان اگزمای دست

روش درمان اگزمای دست

اگزما یک بیماری پوستی است که بر اثر آلرژی و التهاب و حساسیت به مواد شیمیایی به وجود می آید . در این مطلب روش های درمان اگزمای دست و کنترل اگزمای پوستی را برای شما آماده کرده ایم

روش درمان اگزمای دست

اگزما دست اگرچه ظاهری ناخوشایند را بر روی سطح پوست ایجاد می‌کند اما این مشکل مسری نیست و از شخصی به شخص دیگر منتقل نمی‌شود. با این حال علائم ظاهری اگزما ممکن است باعث کاهش اعتمادبه‌نفس افراد مبتلا به آن شده و مانع از انجام کارهای روزمره‌ شود.

علائم اگزما دست چیست؟

این مشکل معمولا با سرخی، خارش، ترک، تاول ،درد، التهاب و قرمزی بر روی سطح پوست همراه است و به همین دلیل ممکن است رفتار دیگران در مواجه با آن کمی تغییر کند.

نوعی دیگری از اگزمای دست نیز وجود دارد که باعث ایجاد نقاط قرمز و ریزی بر روی کف دست شده و معمولا با خارش و تاول نیز همراه هستند. اگزمای پوستی کودکان چیست

چگونه می‌توان اگزما دست را کنترل و درمان کرد؟

۱٫ شما باید بدانید که به چه موادی حساسیت دارید و از تماس با این مواد خودداری کنید و یا صورت لزوم از پوشش‌های مناسب برای حفاظت از پوست دست استفاده کنید.

۲٫ همیشه یک برنامه‌ی روزانه برای مراقبت از پوست دست خود داشته باشید و همیشه آن را رعایت کنید.

۳٫ اگر احساس می‌کنید که به یک ماده‌ی خاص در خانه و یا محل کار آلرژی پیدا کرده‌اید آن را از محل دور کنید.

۴٫ در آخر با مراجعه به پزشک و شرح حال خود، بهترین درمان را برای اگزما دست دریافت کنید.

کارهایی که می‌توان در خانه برای بهبود اگزما دست انجام داد

۱٫ پوست دست را همیشه با آب ولرم و مواد شوینده‌ی بدون عطر بشویید.

۲٫ با یک حوله‌ی نرم پوست دست را خشک کرده و بلافاصله از یک کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۳٫ یک دستکش پنیه‌ای و تمیز همراه خود داشته باشید و در مواقع نیاز از آن استفاده کنید. این دستکش را نیز با مواد شوینده‌ی بدون عطر و رنگ شست‌وشو دهید.

۴٫ برای انجام کارهای روزانه مانند شستن ظرف، لباس و … نیز از یک دستکش پلاستیکی با آستر پنبه‌ای استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر لایه‌ی داخلی دستکش خیس شد، حتما آن را خشک کنید تا در استفاده‌ی بعدی دچار مشکل نشوید.

۵٫ برای خرد کردن مواد غذایی مختلف مانند سیب‌زمنی، پیاز، هویج، سیر، سبزی، گوشت و … نیز از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید و سپس آن را دور بیاندازید.

۶٫ اگر به مواد شیمایی موجود در شامپوها و صابون‌ها حساس هستید، برای شستن موهای خود نیز از یک دستکش با آستر پنبه‌ای استفاده کنید.

۷٫ زمانی که در حال انجام کارهای خانه هستید حلقه و یا انگشتر خود را درآورید و پس از اتمام کار و خشک کردن دست‌ها دوباره از آن‌ها استفاده کنید.

۸٫ قبل از خواب دست‌های خود را با وازلین مرطوب کنید و یک دستکش پنبه‌ای را روی آن بکشید تا دست‌ها در طول شب مرطوب بمانند.

کارهایی که می‌توان در محل کار برای بهبود اگزما انجام داد

۱٫ از هرگونه تماس مستقیم با مواد شیمایی خودداری کنید و در صورت نیاز حتما از یک دستکش با آستر پنبه‌ای استفاده نمایید.

۲٫ همیشه مرطوب‌کننده و مواد پاک‌کننده‌ی مخصوص دست خود را همراه داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

۳٫ لباس‌ها، ابزار و وسایلی که با آن کار انجام می‌دهید را تمیز کنید و آلودگی‌های آن را به سرعت از بین ببرید.

۴٫ در صورت بروز زخم بر روی دست به سرعت آن را پانسمان و درمان کنید.

5.00/55
امتیاز 5.00 ( 1 رای )