خانه » تناسب اندام » روش های افزایش قد در سن نوجوانی

روش های افزایش قد در سن نوجوانی

افزایش قد یکی از دغدغه های افراد کوتاه قد است و این افزایش قد در سن نوجوانی سریعتر می انجامد . در این مطلب روش های افزایش قد و سرعت بخشیدن به بلندی قد را برای شما آماده کرده ایم

روش های افزایش قد در سن نوجوانی

راه‌های افزایش قد در نوجوانان

مکمل‌های دارویی

یکی از اصلی‌ترین دلایل توقف افزایش قد، عدم ترشح هورمون رشد و یا فاکتورهای لازم دیگر برای قد کشیدن است که باید از طریق مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات مربوطه مشخص شود و اگر مشکلی در این باره وجود داشت، برطرف گردد.

بسیاری از مکمل‌های دارویی شامل انواع ویتامین‌ها و گلوکوزامین هم می‌تواند به افزایش قد در نوجوانان کمک کند.

 

 

 

رژیم غذایی متعادل

یک رژیم غذایی متعادل که در آن از تمام گروه‌های غذایی مانند سبزیجات، میوه‌ها، گوشت و پروتئین، غلات و لبنیات و… استفاده شود، می‌تواند به افزایش قد در نوجوانان کمک کنید. باید تمام مواد مغذی موجود در این گروه‌های غذایی را به طور کامل و یکنواخت دریافت کرد تا به روند قذچد کشیدن سرعت بخشید.

وظیفه اصلی این مورد به دوش مادرهاست که باید با هوشیاری بیشتری غذای فرزندشان را کنترل کنند. تاثیر رژیم غذایی بر کمردرد

 

 

 

دوری از استرس

بهتر است محیط زندگی کودکان و نوجوانان را با آرامش بیشتری همراه کنید و اجازه ندهید دچار استرس شوند، مخصوصا به مدت طولانی و مستمر! هورمون رشد در اثر تاثیر استرس و هورمون‌هایی که در بدن تولید می‌کند، متوقف می‌شود و در نتیجه افزایش قد نیز صورت نمی‌گیرد.

بازی‌های رایانه‌ای و استفاده بیش از حد از فضای مجازی هم یکی از دلایل ایجاد استرس در نوجوانان است.

 

 

 

خواب راحت و کافی

نوجوانان باید در شب به مدت ۸ ساعت به طور کامل بخوابند و در روز نیز یک تا یک ساعت و نیم استراحت داشته باشند. هورمون رشد در وضعیت خواب شبانه و به خصوص در ساعت‌های ۲۲ تا ۲ بامداد بیشترین تولید را دارد که اگر بدن در خواب باشد، این اتفاق بهتر و بیشتر می‌شود. طاسی زود هنگام افراد قد کوتاه

 

 

 

ماساژ پا

حتما بعد از یک روز خسته کننده و یا بعد از برگشتن از مدرسه، کف پاها را با یک روغن معمولی مانند روغن نارگیل به مدت ۳۰ دقیقه به آرامی ماساژ دهید و یا از کسی بخواهید این کار را برایتان انجام دهد. این کار به برطرف شدن خستگی و افزایش گردش خون در پاها کمک می‌کند. گردش خون در پا می‌تواند سبب تحریک آزاد شدن هورمون‌های رشد شود.

 

 

 

تمرینات کششی

برای افزایش قد در نوجوانان و کمک به سرعت بخشیدن به آن، باید حتما روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تمرینات کششی انجام شود. هیچ چیز به اندازه رژیم غذایی و ورزش در افزایش قد نمی‌توانند موثر باشند، پس آن را دست کم نگیرید.

همچنین می‌توانید روزانه ۸ تا ۱۰ دقیقه از یک میله بارفیکس آویزان شوید و یا این کار را در ۸ ست ۱۰تایی و هر بار به مدت ۱۰ ثانیه انجام دهید. راه های افزایش قد در خانه

 

 

 

دوچرخه‌سواری

اگر به دنبال یک ورزش مناسب برای کودکان و نوجوانان خود هستید تا افزایش قد در آن‌ها سرعت بیشتری بگیرد، دوچرخه‌سواری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ورزش را به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در روز انجام دهید. دوچرخه‌سواری باعث تحریک رشد در پاها و کشش کامل ماهیچه‌ها می‌شود.

 

 

 

حتما به این نکات توجه بیشتری داشته باشید تا خیلی زود شاهد رشد کودکان و نوجوانان خود باشید و با ایجاد شرایط مناسب برای افزایش قد در آن‌ها، مشکلات بعدی و عوارض روحی در زندگی آینده آن‌ها را کاهش دهید.

 

روش های افزایش قد در سن نوجوانی
5.00/55
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز