خانه » تناسب اندام » روش های جلوگیری از چاقی در ایام نوروز

روش های جلوگیری از چاقی در ایام نوروز

روش های جلوگیری از چاقی در ایام نوروز را در این مقاله برای شما عزیزان آماده کردیم ، در ایام عید با توجه به مهمانی ها و پرخوری ها و عدم تحرک بیشتر افراد با اضافه وزن روبه رو هستند

روش های جلوگیری از چاقی در ایام نوروز

لم ندهید

 

این روزها که در منزل هستید و کار کردن و به محل کار رفتن موقتا تعطیل شده است، تصمیم بگیرید فعالیت و تحرک بدنی خود را از دست ندهید و حتما برای خرید روزانه به یک پیاده‌روی هر چند کوتاه بروید.

با فرزندان خود قرار تفریح در پارک‌ بگذارید و یا یک بازی خانوادگی در حیاط منزل را تدارک ببینید. اگر به مسافرت می‌روید، برای رفتن به مکان‌های دیدنی از ماشین استفاده نکنید.

خلاصه اینکه پیاده‌روی و استفاده از هوای مترنم و فرح‌بخش بهاری را به هیچ عنوان از دست ندهید. با انجام این فعالیت‌ها می‌توانید امیدوار باشید که هم انرژی دریافتی در روز را بیشتر می‌سوزانید و هم اینکه بعد از تعطیلات، با سلامتی و نشاط بیشتری به کار و فعالیت معمول خود باز خواهید گشت.

 

خوب بخوابید اما زیاد نه!

 

 

برنامه منظم خواب خود را داشته باشید و اگر احساس خستگی می‌کنید کمی به تایم آن اضافه کنید، ولی از صبح تا شب را به خوابیدن نگذرانید! تعطیلات برای این نیست که هر چقدر خواستید بخوابید، باید زمان خود را مدیریت کنید و از وقت آزادتان لذت ببرید.

تفریحات دسته جمعی، رفتن به جاهایی که مدت‌ها دلتان می‌خواسته بروید و به دلیل نداشتن وقت کافی نتوانسته‌اید و… را برای خود اجباری کنید تا بهترین استفاده را از تعطیلات خود به همراه یک تحرک بدنی مناسب برای جلوگیری از چاق شدن داشته باشید.

 

همه چیز را با هم هوس نکنید!

 

 

در این ایام شیرینی، آجیل و مهمانی‌ها به راه هستند، غذاهای مختلفی که در مهمانی‌ها سرو می‌شوند اغلب غیر رژیمی و چاق‌کننده می‌باشند. بنابراین بهتر است تکلیف خود را از ابتدا مشخص کنید، اگر قرار است آجیل بخورید، پس دیگر دور نوشابه و نوشیدنی‌های پرکالری را خط بکشید.

مصرف تنقلاتی مانند چیپس، شکلات و فست‌فود را هم به همین شکل به طور کامل قطع کنید. اگر نمی‌توانید جلوی خودتان را در خوردن آجیل زیاد بگیرید، به خودتان قول بدهید که هر چقدر بخواهید می‌توانید میل کنید اما به یک شرط، و آن هم اینکه قبل از مشغول شدن به خوردن آجیل، میوه بخورید. این کار باعث می‌شود تا حد بسیار زیادی ولع شما برای خوردن آجیل کاهش یابد.

 

یک وعده سالاد بخورید

 

 

این درست است که در موقع تعطیلات تمایل به خوردن غذاهای عالی و خوشمزه افزایش پیدا می‌کند، اما خب یک وعده در روز کافی است و وعده دیگر را ساده برگزار کنید تا جبران شود.

خودتان را مجبور نکنید که از غذاهای خوشمزه‌ای که در مهمانی یا منزل به شما تعارف می‌شود، نخورید، اما قبل از آن سالاد میل کنید و یا وعده دیگرتان را یک غذای کم‌کالری و رژیمی میل کنید تا انرژی دریافتی از غذایتان متعادل گردد.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
منبع تغذیه مین ول