خانه » تناسب اندام » رژیم غذایی با شیرموز

رژیم غذایی با شیرموز

رژیم غذایی با شیرموز یکی از سریع ترین راه ها برای لاغری و کاهش وزن میباشد . اگر شما هم به فکر لاغری و کاهش وزن در چند روز برای یک رویداد خاص هستید حتما این رژیم غذایی را امتحان کنید

رژیم غذایی با شیرموز

رایج‌ترین رژیم لاغری شیر و موز

یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌ها در کاهش وزن با این نوع رژیم غذایی این است که در هر وعده غذایی خود ۲ یا ۳ عدد موز و یک لیوان شیر کم‌چرب مبل کنید.

می‌توانید اول موزها را بخورید و بعد شیر را بنوشید و یا اینکه شیر و موز را میکس کنید و یک اسموتی با آن تهیه نمایید. دقت کنید که فقط باید از این دو ماده غذایی استفاده استفاده کنید و حتی اسموتی را با شکر مخلوط نکنید.

در این مدتی که از رژیم غذایی شیر و موز استفاده می‌کنید، نوشیدن آب و تامین آب بدن هم می‌تواند در کاهش وزنتان موثر باشد.

 

توضیحات بیشتر درباره رژیم لاغری شیر و موز

این رژیم لاغری در مدت ۳، ۴ روزه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، ۳ تا ۴ کیلوگرم از وزن شما را کاهش خواهد داد و دلیل آن نیز این است که در این مدت حدود ۱۰۰۰ کالری کمتر از حالت عادی روزانه خود انرژی دریافت می‌کنید و بدنتان مجبور است برای جبران این کمبود انرژی از توده چربی استفاده کند و انرژی آن را بسوزاند، البته ممکن است کمی از بافت عضلانی هم تحلیل رود و به همین خاطر است که توصیه می‌شود فقط و فقط در صورت ضرورت از این رژیم برای لاغر شدنتان کمک بگیرید.

 

خواص موز

 

 

هر عدد موز در حدود ۱۰۰ کالری و هر لیوان شیر کم‌چربی هم ۸۰ کالری انرژی دارد که مجموع ۶ عدد موز و ۳ لیوان شیر در روز می‌شود ۹۰۰ کالری انرژی دریافتی که چیزی در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ کالری کمتر از آن چیزی است که باید در روز دریافت کنید.خواص موز

موز دارای ویتامین‌های ضروری برای تغذیه بدن است. این میوه ارزشمند دارای میزان بالایی پتاسیم است و همچنین سرشار از فیبر می‌باشد که برای پاکسازی بدن از سموم و ایجاد احساس سیری بسیار مفید است. یک عدد موز متوسط دارای ۳ گرم فیبر و ۴۲۲ و ۴۲۲ میلی‌گرم پتاسیم است.

مزه بی‌نظیر این میوه به گونه‌ای است که هر کسی می‌تواند به راحتی و بدون اینکه طعم آن باعث دلزدگی‌اش نشود، از آن برای چند روز استفاده کند.

 

خواص شیر

 

 

شیر بدون چربی هم در این رژیم نقش بسیار بالایی دارد و آن این است که دارای میزان زیادی کلسیم و پروتئین است که در این مدت نیاز بدن را تامین خواهد کرد. کلسیم در افزایش توده عضلانی در بدن لازم و ضروری است و برای تنظیم عملکرد هورمون‌ها و استحکام عضلات مفید است.

یک فنجان شیر بدون چربی دارای ۸ گرم پروتئین است که نصف نیاز روزانه را تامین می‌کند.

 

نکته پایانی

این رژیم مواد مغذی مانند آهن، روی و مس را نمی‌تواند تامین کند و اجرای آن در دوره قاعدگی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین بیشترین مدت این رژیم باید ۴ روز باشد که در طی این ۴ روز به راحتی ۴ کیلوگرم از وزنتان کاهش می‌یابد.

در این مدت ۴ روزه می‌توانید مکمل‌ها و قرص‌های آهن و ویتامین استفاده کنید تا کمبود آن در بدن جبران شود.

این رژیم در کنترل و کاهش اشتها و همچنین مقاومت در برابر احساس گرسنگی بسیار کارآمد است و بعد از آن، به راحتی می‌توانید انواع رژیم‌های طولانی مدت را امتحان کنید و به آن پایبند بمانید.

 

 

 

 

منبع : زیبامون

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
منبع تغذیه مین ول