خانه » مو » مزوتراپی چیست ؟

مزوتراپی چیست ؟

ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلات در بین زنان و مردان است که از علل ان میتوان : کم‌خوابی، سوتغذیه، بیماری، شرایط جوی، آب، استرس، آلودگی و .. نام برد . مزوتراپی یک روش درمان ریزش مو است

مزوتراپی چیست ؟

روش درمان مزوتراپی

درمان به روش مزوتراپی به این صورت است که داروهای خاصی را در قسمت میانی پوست تزریق می‌کنند. هربار مقدار کمی از دارو توسط وسیله‌ای خاص به میان پوست وارد می‌شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. ۵ تا ۱۰جلسه مزوتراپی در فواصل ۲ تا ۳ هفته‌ای برای درمان ریزش مو لازم است. نتایج درمان بعد از ۳ ماه مشخص می‌شود.

یک جلسه مزوتراپی بر حسب ناحیه‌ای که مورد درمان قرار گرفته است در حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان نیاز دارد. یکی از مزایای مزوتراپی این است که هیچ اثر جانبی ندارد و قبل یا بعد از درمان به هیچ مراقبت و یا آمادگی خاصی نیاز ندارد.

تاثیرات جانبی مزوتراپی

اثرات جانبی این روش معمولا کم است و به صورت احساس گرما در پوست سر و اندکی درد همراه است. البته چون این روش به صورت تزریق صورت می‌گیرد درد آن مربوط به خراش نوک سوزن با پوست است و در صورتی که فرد تحمل این درد ملایم را نداشته باشد از بی‌حسی موضعی برای آن استفاده می‌کنند. این اثرات به هیچ عنوان فعالیت روزمره را مختل نمی‌کنند.

مراقبت‌های قبل و بعد از انجام مزوتراپی

از یک هفته قبل از عمل آسپرین یا ایبوپروفن مصرف نکنید.حداقل تا ۸ ساعت بعد از عمل دوش نگیرید و فعالیت‌هایی که باعث تعریق می‌شود، انجام ندهید.تا دو روز پس از عمل حمام آفتاب نگیرید. پس از مزوتراپی عمل دیگری انجام ندهید. حداقل تا ۱۲ ساعت پس از عمل سر را نشویید و از فراورده‌های مخصوص مو استفاده نکنید.

منبع تغذیه مین ول