خانه » تناسب اندام » کاهش اشتها

کاهش اشتها

برای کاهش اشتها میتوانید از مواد غذایی مناسب استفاده کنید . افزایش اشتها میتواند به دلایل زیر به وجود آید : افسردگی، استرس، اضطراب، خستگی و عوامل مختلف عاطفی

کاهش اشتها

بلغور جو دوسر

با مصرف یک کاسه بلغور جو دوسر می‌توانید برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید. این ماده غذایی حاوی فیبر فراوانی است که به تنظیم اشتها کمک بسیاری می‌کند. همچنین دارای کربوهیدرات‌های دیرهضمی است که باعث می‌شوند قندخون و انسولین در سطح مطلوبی باقی بمانند و باعث افزایش روند چربی‌سوزی می‌شوند.

برای افزایش اثر سیرکنندگی بلغورجودوسر می‌توانید آن را با مقداری دارچین مصرف کنید.

سیب

سیب یکی از میوه‌های غنی از فیبر محلول بوده که معده را پر کرده و مانع از پرخوری می‌شود. کالری کم و محتوای آب زیاد در این میوه به کنترل اشتها کمک بسیاری می‌کند.

مواد مغذی موجود در سیب به کاهش وزن کمک کرده و از افزایش قندخون (که دلیل اصلی ضعف و گرسنگی است) جلوگیری می‌کند.

از سیب به عنوان یک میان‌وعده مفید استفاده کنید. زمان جویدن آن را افزایش دهید تا قدرت سیرکنندگی بیشتری را به همراه داشته باشد.

ماست یونانی

ماست یونانی یک منبع عالی از پروتئین است که به کاهش اشتها کمک بسیاری می‌کند. تحقیقات نشان داده است که یک رژیم غذایی حاوی سه وعده ماست، باعث سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن می‌شود.

با اضافه کردن قطعه‌های میوه به ماست یونانی، آن را به یک میان‌وعده‌ی مقوی و مفید برای کاهش وزن تبدیل کنید.

چای سبز

چای سبز، یکی از نوشیدنی‌های مفید برای کاهش اشتها است و می‌توانید از آن بین وعده‌های غذایی استفاده کنید.

چای سبز حاوی مواد مغذی گیاهی‌ای است که مسول ایجاد احساس سیری در بدن هستند. همچنین ترکیب‌های موجود در چای سبز، از افزایش قندخون و انسولین جلوگیری می‌کنند.

استفاده روزانه ۳ تا ۴ فنجان چای سبز به کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن کمک بسیاری خواهد کرد.

فلفل

مواد غذایی تند مانند فلفل، توانایی سیر نگه داشتن بدن به مدت طولانی را دارند و با افزایش سوخت‌وساز در بدن، به کاهش وزن و سوزاندن کالری سرعت می‌بخشد.

استفاده از فلفل قرمز به صورت خام، خشک شده و یا پودر آن در مواد غذایی به کاهش اشتها کمک خواهد کرد.

تخم‌مرغ

استفاده از تخم‌مرغ در وعده‌های غذایی به کنترل اشتها کمک بسیاری می‌کند. پروتئین بالای تخم‌مرغ اثر سیرکنندگی بسیاری دارد.

استفاده از سفیده‌ی تخم‌مرغ به دلیل داشتن کالری، کلسترول و چربی کمتر بسیار مناسب‌تر است.

منبع : زیبامون

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
منبع تغذیه مین ول