خانه » تناسب اندام » کاهش وزن سریع تا نوروز با چند راه ساده

کاهش وزن سریع تا نوروز با چند راه ساده

روش های کاهش وزن سریع برای خانم ها

شما برای زیبایی اندامتان چه هدفی دارید؟ آیا می‌خواهید تا تابستان بعدی، اندامتان را برای لباسشنای جدیدتان بسازید؟ میخواهید تا آغاز سال جدید ۱۰۰ کیلو وزن کم کنید؟ و یا اینکه می‌خواهید برای جشن عروسی دوستتان عالی بنظر برسید؟ همه‌ی ما در موقعیت‌هایی قرار داریم که ایجاب می‌کند سریع وزن کم کنیم. بدون شک راه‌های ناسالم متعددی برای کاهش وزن سریع وجود دارد، اما آیا می توانید با راه‌های سالم هم سریع وزنتان را کم کنید؟

لاغری تا عید

بله، می‌توانید!

۵ نکته‌ی کاهش وزن سریع زیر، به شما کمک میکند تا وزنتان را بدون گرسنگی کشیدن یا رژیم‌های غذایی سخت کم کنید. این راه‌ها را با یک برنامه‌ی ورزشی قابل قبول ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

_ برای کاهش وزن بشقابتان را قسمت کنید

هیچ وقت در هر وعده‌ی غذاییتان بیشتر از یک بشقاب غذا نخورید. همچنین بشقابتان را به این نسبت تقسیم کنید:

۱/۳ پروتئین
۱/۳ کربوهیدرات و نشاسته. مثل سیب زمینی، برنج و غیره.
۱/۳ سبزیجات

به آرامی غذا بخورید و از هر لقمه‌تان لذت ببرید. آب فراوان بنوشید. بعد از اینکه بشقابتان خالی شد، غذا خوردنتان تمام است. هیچ استثنایی هم وجود ندارد! پر خوری بزرگ ترین عامل افزایش وزن است. بهتر است که نسبتا کم غذا بخورید، سپس بجای پرخوری، قبل از اینکه سراغ غذای بیشتر بروید چند ساعتی صبر نمایید. تنها همین نکته، به ما کمک می‌کند تا از روزهای بد دور بمانیم، یا اینکه از تبدیل شدن روزهای بد به روزهای وحشتناک جلوگیری کنیم!

 

_ غذاهای کم کربو مصرف کنید

برای هر گرم کربوهیدراتی که می خوریم، بدن ما ۳ گرم بیشتر آب نگهداری می کند. این اتفاق، آب اضافه را به درون سلول‌های بدن وارد کرده، که می‌تواند منجر به پف کردن و افزایش وزن شود. برای کاهش وزن سریع، اینجا یک نکته‌ی بزرگ داریم… کماکان به خوردن مقدار کالری نرمال روزانه‌تان ادامه دهید، اما مصرف کربوهیدرات خود را به زیر ۴۰ گرم در روز کاهش دهید. بدن شما آب درون سلولی اضافه را از بین خواهد برد، و بزودی متوجه خواهید شد که لباس‌هایتان بهتر از گذشته برازنده‌ی شما هستند.
کاهش مصرف کربوهیدرات یک راه خیلی سالم برای کاهش وزن سریع است. فقط یادتان نرود که چربی‌های سالم بخورید. رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات، باید در عوض حاوی پروتئین و چربی باشد.

 

_ روزه‌ مقطع بگیرید

روزه؟ آیا از گرسنگی خودتان را خواهید کشت؟ نه. نه دقیقا! شما هنوز مقدار مناسبی کالری کسب می‌کنید، اما تنها دفعاتی که در روز غذا می‌خورید را محدود خواهید کرد. روزه‌ی مقطع، مصرف غذا را به فواصل ۴ تا ۸ ساعته در یک روز محدود خواهد کرد. در هر وعده‌های غذاییتان هم تا جایی که سیر شوید خواهید خورد.

البته این روش تنها زمانی کار خواهد کرد که غذاهای سالم و مغذی مصرف نمایید. این تصور که می توانید برای کاهش وزن، تمام روز چیزی نخورید و آخر شب هم تنها یک شکلات یا بیسکوییت رژیمی بخورید را فراموش کنید. یکی از محاسن این نکته این است که تنها یک یا دو بار غذای سالم و مغذی خوردن در روز، تنظیم کالری مورد نیازتان را راحت‌تر خواهد کرد. همچنین پرخوری را نیز خیلی برایتان مشکل می‌کند.

 

_ بر هوس‌هایتان غلبه کنید

با خودتان روراست باشید و هوس‌ها و تمایلتان به خوردن هله هوله‌ها را ارزیابی کرده و برای آن برنامه ریزی کنید. برنامه، برنامه، برنامه! اگر شما جزو افرادی هستید که عاشق خوردن هله هوله یا دستبردهای نیمه شب به یخچال هستند، نوبت بعدی که خواستید دلی از عذا در بیاورید، سعی کنید ۵ کالُری کمتر مصرف نمایید. همچنین اگر می‌توانید از جایگزین سلامت خوردنی‌ها استفاده کنید. آیا میدانید که میتوانید هر دستور پختی که بخواهید را می‌توانید در گوگل جستجو کرده و جایگزین کم کالری خوردنیهای فعلیتان را پیدا کنید؟ بله!

 

_ دقت داشته باشید

برای اینکه نتایج دقیقی بگیرید، باید با دقت هم غذا بخورید. ۲ هفته هر چه می‌خورید را بنویسید. کمی زمان بگذارید و بر روی انتخاب‌های غذاییتان تحقیق کنید تا ببینید در هر روز دقیقا چه مقدار کالری مصرف می‌کنید. و ببینید که باید چقدر در روز بخورید تا اینکه بتوانید برنامه‌تان را راحت تنظیم کنید. اگر که روی ترازو تغییری نکردید، برای ماه بعدی هر روز ۲۰۰ کالری کمتر بخورید.

برای اینکه چربی سوزی تان را افزایش دهید باید تغییرات آرامی اعمال کنید. یادتان باشد که اگر روی ترازو تغییری نکردید، هیچوقت نباید پرش‌های بزرگی در میزان مصرف کالری‌تان داشته باشید.

 

منبع : seemorgh.com

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
منبع تغذیه مین ول